Fujiama 2011
5., 6., 7. 8. 2011
german deutsch / english english / polski polski

Helmut Weidner i ABBUC zapraszają Was serdecznie na tegoroczną imprezę Fujiama! Odwiedźcie Lengenfeld / Vogtland i przeżyjcie raz jeszcze historię komputerów. Zapraszamy komputerowych maniaków jak i wszystkich zainteresowanych starymi komputerami.

Podziękowania dla LCC Lengenfeld

Zanim przejdziemy do szczegółów, chcielibyśmy podziękować serdecznie Lengenfelder Carnevalsclub. Udostępnienie budynku Schützenhaus umożliwiło nam realizację imprezy w jej obecnym kształcie. Możemy korzystać z pomieszczeń i infrastruktury, które dzięki staraniom klubu LCC nieustannie zyskują na atrakcyjności. Dziękujemy klubowiczom LCC Lengenfeld i mamy nadzieję na dalszę współpracę w kolejnych latach.

Termin

Fujiama 2011 odbędzie się w lecie, w budynku Schützenhaus w miejscowości Lengenfeld.
Jak zwykle impreza zacznie się w nocy z czwartku na piątek punktualnie o godzinie 00.00 wraz z otwarciem budynku. Dokładny termin to
Początek: 05.08.2011 godz. 00.00
Koniec: 07.08.2011 godziny popołudniowe

Czym jest Fujiama?

Fujiama jest największą imprezą związaną z 8-bitowymi komputerami Atari w Niemczech i odbywa się począwszy od 2006 roku corocznie w Lengenfeld. Jej korzenie sięgają targów ATARI w Schreiersgrün, które odbywały się zawsze wiosną w latach 1996 do 2005, jak i konwentów "Unconventional" odbywających się latem w latach 2000 - 2005 w Lengenfeld. Nowością Fujiamy jest to, że chętnie widziane są tu nie tylko 8-bitowe ATARI, ale również inne ciekawe komputery, którymi chcielibyście się pochwalić. Tak więc bez skrępowania - wszyscy są mile widziani.
Dopóki starcza miejsca, można rozkładać się z komputerami i bawić się wspólnie przez trzy dni. Jeśli się okaże, że jest nam ciasno, w przyszłości wynajmiemy więcej pomieszczeń.

Co na Was czeka?
Naturalnie masa uciechy, gry i konkursy!

Okolica

Schützenhaus leży na obrzeżach miasteczka Lengenfeld, mniej więcej 450 metrów n.p.m.
Oprócz widoku na pólnocną część pasma gór Vogtland i na miasto Lengenfeld, można po przejściu szlakiem turystycznym około 500 metrów podziwiać także widok na całą panoramę zalesionego południowego pasma gór Vogtland.
Widok sięga do wysokości około 860 metrów n.p.m., dalej znajduje się miasto Klingenthal, które zwraca na siebie uwagę tym, że różnica wysokości w jego granicach sięga 500 metrów.
W okolicy znajdują się dwa bary Mc Donalds, w miejscowościach Reichenbach i Auerbach (każdy odległy o około 10 km). Jeśli ktoś zdecyduję się tam wybrać, na miejscu dostępny jest opis dojazdu.
Pizzerie w miejscowościach Rodewisch i Treuen, jak co roku oferują swój serwis. Również w tym roku postaram się o aktualne cenniki. W tym roku postaram się także sprawdzić godziny otwarcia okolicznych restauracji, ponieważ ostatnim razem kilka osób o to pytało.
Jeśli chodzi o baseny, niektórzy znają już nasz basen w Lengenfeld, ale również w Rebesgrün, w odległości około 6 km, znajduje się godny polecenia, otoczony lasem basen. Ze swoją zjeżdżalnią, na której odbywają się również zawody, jest to interesujący cel wycieczkowy. Niektórzy jeżdżą tam co roku, więc jak dotąd zawsze była okazja, żeby się z kimś zabrać.

Stacje benzynowe znajdują się przy zjeździe z autostrady w kierunku Reichenbach. Paliwo na tych stacjach jest jednak dość drogie.
Na stacji benzynowej w miasteczku Lengenfeld ceny są już znośniejsze. Najkorzystniej zatankować można na stacji w strefie przemysłowej Lengenfeld.
Kto ma ochotę, może się wybrać do czeskiego miasteczka Kraslice, gdzie paliwo i papierosy są dużo tańsze niż w Niemczech. Zainteresowanym służę opisem trasy. Dojazd zajmuje około 90 minut. Od kilku lat nie ma już kontroli granicznych. Trasa prowadzi przez grzbiet Vogtland w Mühlleithen (860 metrów n.p.m.), a następnie w dół przez Klingenthal w kierunku miasteczka Kraslice.
Osoby towarzyszące, dzieci, a także wszyscy ci, których zainteresowanie komputerami zostało chwilowo zaspokojone mogą udać się do parku rozrywki, znajdującego się w dzielnicy Plohn (http://www.freizeitpark-plohn.de/en/). O innych ciekawych atrakcjach możecie się dowiedzieć od Helmuta, który z pewnością będzie mieć ze sobą lokalny informator (Vogtlandjournal). W okolicy są też ogrody zoologiczne w Hirchfeld, czy w Falkenstein i wiele innych atrakcji.

Jak wielu z Was już wie, w sobotę wieczorem tradycyjnie grilujemy, a w niedzielę rano jemy wspólnie śniadanie. Będzie też kawa i napoje. Nie jest więc konieczne, żeby przyjechać z bagażnikiem wypełnionym jedzeniem. Jedzenie i picie organizuję w miarę potrzeby i w stosownych ilościach, tak, żeby go nie brakło, ale też, żeby nie zostało zbyt wiele.
Jeśli chodzi o nocleg, to można postawić namiot na ogrodzonej polance, należącej do Schützenhaus, można też po prostu położyć się koło komputera i zasnąć, albo znaleźć sobie jakiś kąt i rozłożyć się tam ze śpiworem. W miasteczku są też hotele i pensjonaty - więcej szczegółów w internecie (http://tourismus.meinestadt.de/lengenfeld-sachsen/hotel). W razie problemów znajdzie się też jedno, czy dwa wolne łożka.
W Schützenhaus znajdują się toalety i prysznic - tak więc jest gdzie zadbać o higienę.

Linki związane z imprezą Fujiama

Dojazd

Tak dotrzecie na miejsce:
Schützenhaus w google-earth

Pełny adres (dla systemów nawigacyjnych)
Schützenhausweg 11
08485 Lengenfeld

Dojazd pociągiem

Po przyjeździe pociągu do Lengenfeld, bez względu na to czy z Zwickau, czy też z kierunku Graslitz / Klingenthal, opuszczamy dworzec i udajemy się prosto w kierunku miasta. Idziemy drogą, aż po lewej stronie zobaczymy hotel Lengenfelder Hof (po około 10 minutach marszu). Od hotelu udajemy się znajdującą się po lewej stronie Auerbacher Straße. Drogą tą podążamy w górę dopóki nie zobaczymy szyldu oznaczajęcego koniec miasta. Jeszcze przed szyldem odbijamy w prawo w ulicę Schützenhausweg. Od teraz zostało nam już tylko 150 metrów do budynku Schützenhaus (po kolejnych 15 minutach marszu).

Dojazd samochodem

Jadący z Norymbergii autostradą A9 w kierunku Berlina powinni zjechać na węźle "Hochfranken" na autostradę A72 w kierunku Chemnitz / Dresden. Nowością jest to, że zamiast zjechać z autostrady na zjeździe "Reichenbach", zjeżdżamy o jeden zjazd wcześniej - na zjeździe "Treuen". Jedziemy w prawo, a następnie podążamy nową obwodnicą aż do Lengenfeld. Trzecia przecznica w prawo to Friedensstraße. Jedziemy nią do góry aż na grzbiet wzniesienia, skąd widać już po lewej stronie Schützenhaus.

Jadący z Drezna wjeżdżają w Chemnitz na autostradę A72, a następnie opuszczają ją na zjeździe "Reichenbach". Skręcamy w lewo i jedziemy dalej przez miasto Schönbrunn aż do skrzyżowania ze światłami w Lengenfeld. Tu skręcamy w prawo w kierunku miasta i zaraz na pierwszym rondzie (rondo jest nowe) w lewo do góry, w kierunku dworca, a następnie znowu w prawo w kierunku miasta. Dojeżdżamy do hotelu Lengenfelder Hof. Przed nim skręcamy w lewo w Auerbacher Straße. Drogą tą podążamy w górę dopóki nie zobaczymy szyldu oznaczajęcego koniec miasta. Jeszcze przed szyldem odbijamy w prawo w ulicę Schützenhausweg. Od teraz zostało nam już tylko 150 metrów do budynku Schützenhaus

Jadący autostradą A4 z Herlashausen / Eisenach lub autostradą A9 z Berlina powinni na węźle "Hermsdorfer Kreuz" kierować się na Drezno i zjechać na zjeździe "Meerane". Dalej ulicą "Kraftfahrtstraße" aż do miasta "Zwickau". Tu skręcamy w prawo przed sklepem "Saturn" i jedziemy dalej. Za przejazdem kolejowym wjeżdżamy na wzniesienie i skręcamy w lewo w kierunku Lengenfeld i autostrady A72. Droga prowadzi dalej do góry i pod koniec Zwickau, za stacją benzynową Shell udajemy się na nową obwodnicę (UWAGA NA ŹLE OZNACZONE OSTRE ZAKRĘTY). Obwodnicą dojeżdżamy do wjazdu na autostradę A72. Wjeżdżamy na prawo, a następnie zjeżdżamy na następnym zjeździe "Reichenbach". Dalsza trasa według opisu dla przyjeżdżających z Drezna.

Uczestnicy i goście, przyjeżdżający pociągiem mogli w poprzednich latach liczyć na pomoc (podwiezienie) zmotoryzowanych kolegów. Z pewnością i w tym roku uda się nam zorganizować podobną akcję. Proszę o wcześniejszą wiadomość albo o telefon w dniu przyjazdu.

Dworzec Lengenfeld w Google-Earth
Lengenfeld w OpenStreetMap

Opis trasy Dworzec - Schützenhausweg (Google Maps)

Dodatkowe informacje

Polecam też lekturę wątku poświęconemu poprzedniej edycji imprezy na forum Abbuc (po niemiecku). Wiele informacji jest jeszcze aktualnych.

List of people who announced their attendance

This is not the entire list, as long your name is missing! If you plan to visit this event, please feel free to send an e-mail to me, so all your friends know, you will be there too!